Verzend- en retourneringsbeleid

  1. VERZENDING

6.1. Artikelen besteld via webshop worden geleverd in België en Nederland. Andere landen zijn op aanvraag

6.2. Voor het verzenden van de artikelen doet BellezAnn beroep op Bpost. Een bestelling voor 14u geplaatst, wordt dezelfde dag nog verzonden. Op werkdagen zal de verzending normaliter 2-3 werkdagen bedragen. Indien de Klant een bestelling plaatst in het weekend of op een wettelijke feestdag zal deze termijn een aanvang nemen op de eerstvolgende werkdag.

6.3. Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald (zie bestelproces), worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 14 werkdagen na ontvangst van de bestelling.

6.4.  Voordat de artikelen van BellezAnn worden klaargemaakt voor verzending worden zij steeds onderworpen aan een strenge voorafgaande controle. De artikelen worden verpakt met grote zorg om het risico op beschadiging tijdens het vervoer te minimaliseren. Er worden eveneens foto’s genomen van deze artikelen om later in geval van discussie te kunnen vergelijken met geretourneerde stukken.

6.5.  BellezAnn is niet aansprakelijk voor vertraging van de levering in geval van een fout door Bpost. Indien bestelde artikelen in geval van overmacht verloren gaan, is BellezAnn eveneens niet aansprakelijk.

6.6.  Indien BellezAnn een fout heeft gemaakt bij het verzenden van de artikelen wordt de Klant voor dit ongemak gecompenseerd met een waardebon voor de webshop ter waarde van het bedrag van de geplaatste bestelling, inclusief verzendingskosten.

6.7.  Indien de Klant de levering van de artikelen niet zelf kan aanvaarden, wordt het pakje door de bezorgdienst overgedragen naar het dichtstbijzijnde postpunt. In dit geval zal de Klant het pakje daar zelf moeten afhalen.

  1. RETOURNEREN

7.1.  Geretourneerde artikelen worden door BellezAnn steeds grondig geïnspecteerd en vergeleken met het fotografisch materiaal daterend van voor de verzending. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen het retourneren van artikelen waarmee de Klant niet tevreden is enerzijds (zie 7.2.) en het retourneren van foute leveringen anderzijds (zie 7.3.).
Juwelen en verzorgingsproducten kunnen niet geretourneerd worden door de Klant omwille van hygiënische redenen.

7.2.  Indien de Klant niet tevreden is met de geleverde artikelen dan heeft de Klant de mogelijkheid om de geleverde artikelen te retourneren. Het retourneren is slechts mogelijk indien CUMULATIEF is voldaan aan de volgende voorwaarden:

  • Retourneren dient steeds te gebeuren binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel;
  • Het etiket of prijskaartje is nog steeds bevestigd aan het artikel in oorspronkelijke staat; kledingstukken waarvan de etiketten zichtbaar losgemaakt zijn en terug aangeknoopt zijn, worden aanzien als gedragen en kunnen bij deze niet geretourneerd of geruild worden;
  • Artikelen die door de Klant werden beschadigd of vuil gemaakt, worden niet geaccepteerd;
  • Het is slechts mogelijk om gepaste artikelen te retourneren. Gedragen of gebruikte artikelen komen niet in aanmerking;
  • Het artikel dient te worden opgestuurd met een volledig ingevuld retourformulier.

7.3.  Indien de Klant tot de conclusie komt dat een fout artikel werd geleverd, dan kan de Klant met BellezAnn contact opnemen via de gekende kanalen. De Klant dient een duidelijke omschrijving te geven van de fout in het geleverde artikel.

7.4.  Alleen wanneer geretourneerde artikelen voldoen aan alle bovenstaande voorwaarden komen zij in aanmerking voor een correcte retourzending. Indien BellezAnn bevestigt dat het gaat om een beschadigd of fout artikel dan zullen het bedrag van aankoop en de verzendingskosten worden teruggestort op het rekeningnummer van de Klant.

7.5.  De kosten van retour worden volledig gedragen door de Klant. Indien bij de ontvangst van een geretourneerd artikel echter wordt vastgesteld door BellezAnn dat het daadwerkelijk gaat om een beschadigd of verkeerd artikel dan zullen de kosten van retour aan de Klant worden terugbetaald.